İstanbulkart merkezlerinde oluşan yoğunluğu azaltmak amacıyla ‘Mobil İşlem Noktası’ uygulaması başlatıldı. İlki Üsküdar’a kurulan merkezle günde 120 kişiye hizmet veriliyor. Ocak sonu itibariyle iki gişeye sahip yeni mobil araçların devreye alınması planlanıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbulkart merkezlerinde zaman zaman kuyruklar oluşturan yoğunluğu azaltmak için ‘Mobil İşlem Noktası’ araçlarını hizmete alıyor. İlk olarak Üsküdar’da uygulamaya alınan mobil başvuru merkezinde, günde ortalama 120 kişiye hizmet veriliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşım araçlarından indirimli ve ücretsiz faydalanan İstanbulluların, başvuruda bulunduğu İstanbulkart merkezlerinde oluşan yoğunluğu azaltmak için yeni bir uygulama başlattı. Hizmete alınan işlem noktası araçlarında, mevcut başvuru merkezlerinde yürütülen, kayıp, yenileme ve ilk kez edinme işlemlerinin tamamı yapılabilecek.
Mobil İşlem Noktası’nda tek gişe ile 120 kişiye hizmet
İlk etapta, Üsküdar’da devreye alınan işlem noktasıyla tek gişe ile günlük ortalama 120 kişiye hizmet veriliyor. Ocak ayının sonu itibariyle 2 gişeye sahip yeni mobil araçların devreye alınması planlanıyor. Böylece, İstanbulkart başvuru merkezlerine ilave olarak ayda 5 bin kişiye daha hizmet verilmesi planlanıyor.
İnternet üzerinden de başvuru yapılabiliyor
Mobil işlem araç sayılarının artması ile İstanbulkart başvuru merkezlerinde yürütülen vizeleme, bakiye aktarımı, başvuru, yenileme ve kayıp işlemleri ile alakalı tüm hizmetler mobil olarak İstanbul’un her noktasına ulaştırılabilecek.
İstanbullular ayrıca vizeleme işlemleri için İstanbul kart merkezlerine gitmenin dışında https://www.istanbulkart.istanbul üzerinden de başvuru yapabiliyor. Bu sayede İstanbul kart merkezlerindeki yoğunluğun önüne geçilmesi hedefleniyor.