Platform ile sektörün sürekli değişen ve zorlu koşullarında iş ortaklarının gelirlerini ve karlılıklarını en üst düzeye çıkarmak için veriye dayalı ürünler ve hizmetler geliştirmeye yönelik çalışmalara hız verdiklerini ve Türkiye başta olmak üzere, tüm dünyada bu trende öncülük ettiklerini belirten HotelRunner Kurucu Ortağı Ali Beklen, veri odaklı ürün ve hizmetlerde büyüme yolunda büyük bir adım attıklarının altını çizerek şu ifadeleri kullandı:
“Konaklama sektörüne yönelik yeni nesil iş zekası platformu HotelRunner Insights, sektördeki teknolojik bir zorluğa çözüm ve büyük bir ihtiyaca yanıt olarak geliştirildi. Kodlama veya geliştiriciye ihtiyaç duymadan mevcut veriyi anlayabilmek ve yorumlayabilmek. Bu yeni ürün, veri analizine hakim olmayan bir otelciden uzman bir analiste kadar herkesin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak en ince detaylarla donatıldı. Üzerinde günde 35 milyondan fazla işlem gerçekleştirilen ve bugüne kadar milyarlarca dolar değerinde işleme ev sahipliği yapan HotelRunner, kendi büyük verisinden beslenen Insights sayesinde her tip son kullanıcıya yönelik interaktif ve self servis iş zekası sağlıyor.”
Yeni platform sayesinde tesislerin kazandığı avantajlara da değinen Beklen, “Tesisler petabaytlarca veriye güvenli bir şekilde bağlanıp görselleştirir ve işleriyle ilgili sorularına hızlı bir şekilde cevap bulurlar. Veriden kolay bir şekilde tam anlamıyla yararlanır ve erken uyarı göstergelerini kullanarak daha akıllı iş kararları alırlar. Grafik görüntülemenin ötesine geçip grafiklerden katma değerli fikirler edinirler. Ürün, kanal yöneticisinden PMS’e HotelRunner platformuyla tam entegre çalıştığından, tüm operasyonlarını tek bir panel üzerinden görüntüler ve operasyonel giderlerini azaltırlar. İlk defa proaktif olma şansı kazanırlar” diye konuştu.
HotelRunner Kurucu Ortağı Arden Agopyan, Insights ile ilgili şöyle konuştu:
“Sektördeki deneyimimiz ve iş ortaklarımızın değerli geribildirimleri HotelRunner’ın ve on yılı aşkın süredir inşa ettiğimiz konaklama ekosisteminin vizyonunu oluştururken bize büyük katkı sağladı. Bu vizyonun bir parçası olan Insights, daha esnek ve daha veri odaklı bir platforma dönüşen markamız için yeni bir döneme işaret ederken üstün teknolojiyi herkes için erişilebilir kılıyor.”
Ürünün bilgiyi bir güç olarak kullanıp onu anlamlandırma özelliğini vurgulayan Agopyan, “Bilgi güç demektir, fakat onu anlamlandırabilmek bizim için çok daha önemli. Insights, sektöre yeni ürün stratejimizden bir kesit sunuyor. Bu yeni yaklaşımla yalnızca tesislerimizin başarısına katkıda bulunmayı değil, aynı zamanda tüm turizm ve konaklama sektörünün bakış açısını değiştirmeyi amaçlıyoruz. Bu ürünle tesislere ilk defa proaktif ve rekabette bir adım önde olma şansı sunuyoruz” diyerek sözlerini şu şekilde sonlandırdı:
“Derinlemesine sektör uzmanlığı ile geliştirilen, HotelRunner platformunun en yeni ve güçlü üyesi Insights, büyük veri ambarı (big data) modelinden besleniyor ve üstün kalite ekranlar aracılığıyla bir konaklama işletmesinin anında aksiyon alması için doğru zamanda sinyaller veren bir bilgilendirme ağını tetikliyor. Bu çalışma modeli ile HotelRunner, tesisleri seyahat ve konaklama sektörünü yeni bilgi çağına taşırken geliştirilecek diğer ürünlerin de anahtarını elinde tutuyor. Yeni ürünümüze dair tüm detaylara hotelrunner.com web sitesi üzerinden ulaşabilirsiniz. HotelRunner Insights şu an için beta sürümünde ve mevcut HotelRunner PMS kullanıcıları öncelikli olmak üzere kademeli olarak tüm dünyadaki tesislerin kullanımına sunulacak.”