12.8 kilometre uzunluğundaki Konak Tramvay hattının Mithatpaşa Alt Geçidi üzerinde kalan son 50 metrelik kısmında sona gelindi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin modern, çevreci, konforlu ve güvenli bir toplu ulaşım için başlattığı raylı sistem yatırımlarında bir aşama daha tamamlanıyor. Fahrettin Altay ile Halkapınar arasında çift hat olarak inşa edilen 12.8 km uzunluğundaki tramvay projesi kapsamında artık son raylar döşeniyor. Mithatpaşa Taşıt Altgeçidi’nin üst kısmında süren hat imalat çalışmalarında rayların kavuşmasına sadece 50 metre kaldı. Bir hafta içinde son bağlantının da yapılması hedefleniyor.
Deneme seferleri şubatta
İzmir Büyükşehir Belediyesi, bir yandan da hattaki elektrifikasyon, sinyalizasyon, yol, yeşil alan düzenleme ve trafik güvenliği ile ilgili çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 18 duraktan oluşan Konak Tramvayı’nda deneme seferleri Şubat ayı ortasında başlayacak. 6 trafo binası, 40 adet makas, Halkapınar’da atölye ve yönetim binası ile depolama tesisinin de yer aldığı Konak Tramvayı, test sürüşlerinin ardından İzmirlilerin hizmetine girecek. Yapı güvenliği nedeniyle yıkılarak yenilenen Meles Köprüsü ise 29 Ocak Pazartesi gününden itibaren yeniden taşıt trafiğine açılacak.
Öte yandan, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada, Konak ve Karşıyaka tramvayları kataner sisteminin can ve mal açısından tamamen güvenli olduğu, sadece üstgeçit bölgelerinde dışarıdan atılabilecek yabancı cisimlerin tramvay sistemini etkilememesi için TCDD’nin de kullanmakta olduğu koruyucu panellerin konulacağı bildirildi.