Kanal İstanbul Projesi’nin güzergahı belli oldu. Proje, 45 kilometrelik Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru üzerinde yapılacak.
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul Projesi’nin güzergahını açıkladı. Arslan, projede, Marmara kesiminde olabilecek depremlerin büyüklükleri kullanılarak tsunami oluşmasına neden olabilecek parametreler belirlendiğini belirtti. Arslan, Kanal İstanbul’da tsunami parametreleri belirlenirken kayıtlı tüm verileri çerçevesinde detaylı çalışmalar yapılmıştır. Olumsuz etkisi olmayacağı tespit edilmiştir. 25 yıllık rüzgar verileri kullanılmıştır” dedi.
“Demiryolu köprüsü olacak”
Arslan, üçüncü havalimanın çukurlarının yeşillenmesi suretiyle dolgu malzemelerinin kullanılabileceğini kaydetti. Arslan, “Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Karadeniz’den Marmara denizine yolu olarak tespit edilmiştir. Küçükçekmece gölünden girecek, Terkos Barajı’nın oradan karadeniz’e çıkmış olacaktır. 45 kilometredir güzergahımız. Halkalı-Kapıkule konvansiyonel demiryolu için bir demiryolu köprüsü olacak. Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü metro için bir geçişimiz olacak. Hedefimiz kamu özel işbirliği alternatifler dahil ihale süreçlerini bitirip kazma vurmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
“Türkiye’nin en büyük projesi”
Arslan, ekiple çalıştıklarında bir kaç önemli unsur düşündüklerine dikkat çekti. Arslan, Gemi geçişleriyle ilgili. Kentsel dönüşüm dahil insanların hayatlarının etkilenmeyeceği modern bir planlamaydı. Üçüncüsü İstanbul’un su kaynaklarıyla ilgili çalışmalar yapmıştık. Bütün bu
detaylı çalışmalarda şunu yapıyoruz. Karadeniz’deki bütün limanları büyüme hedefleri Karadeniz’den kaynaklı göç hareketi bağlı olarak çünkü oralar cazibe merkezi oluyorlar. Onlara bağlı olarak Orta Asya’daki yük hareketleri Boğaz’dan geçen bütün bu yük hareketlerinden kaynaklı gemi hareketleri de dikkate alınarak kanal kesiti kesinleştirilecek. Bunları yaparken en ekonomik denizyolu taşımacılığı da Kanal İstanbul ile birlikte dikkate alındığında biz kanal kesitini de kesinleştirmiş olacağız. Kentsel dönüşümü de yapacağız. Rakamlar ifade ettik, zaman zaman bu kadar büyük bir projede finansal modelleme dahil. Bir rakam vermek şimdi sizi de bizi de aldatabilir. Ülkemizin en büyük projesi” ifadelerinde bulundu.
“Farklı zemin türleri tespit edildi”
Arslan, 5 farklı güzergah üzerinde çalışmalar yapıldığını dile getirerek, şunları kaydetti:
“Bu çalışmalar kapsamında sayısal modelleme çalışmaları da yapıldı. Ön sayısal modelleme çalışmaları tamamlandı. Buna bağlı olarak tek bir yer altı su akımının bulunmadığı tespit edildi. Farklı zemin türleri tespit edildi. Geçirimleri farklı bunların. Yeraltı suları için belirlenen koridorlarda hassas şekilde yürütüldü. Tespit edilen alternatif üzerinde çalışmalar devam edecek. Temiz su havzalarının etkileşimleri haritalandırılacak.”