Ana SayfaGündemESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR’DEN ULAŞIMA 20 YILLIK YENİ SEYİR

ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR’DEN ULAŞIMA 20 YILLIK YENİ SEYİR

Eskişehir’de ulaşım sistemine yeni ve kalıcı çözümler getirmek isteyen Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi işbirliğiyle 20 yıllık Eskişehir Ulaşım Ana Planı(EUAP) projesini hazırlıyor. Büyükşehir Belediyesi’nin 2003 yılında yürürlüğe giren EUAP Revizyonu Çalıştayı’nda bir yılda yapılan araştırma ve incelemelerin sonuçları paylaşıldı. Araç sayısının, nüfusun hızla arttığı ve toplu ulaşım yerine özel araçlarla ulaşımın tercih edildiği Eskişehir’de, ‘Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planlaması çerçevesinde, insan odaklı ve çevreye duyarlı bir EUAP için ‘Eskişehir Yeni Seyir’ sloganıyla çalışmalar sürdürülecek.

big-2176-1-2016-06-23-1466687202

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi kentteki ulaşım sistemine yeni ve kalıcı çözümler getirmek amacıyla, EUAP projesi hazırlıyor. Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlemiş olduğu ve 2003 yılında yürürlüğe giren Ulaşım Ana Planı (EUAP) Revizyonu Çalıştayı gerçekleştirildi.

Taşbaşı Kırmızı Salonda yapılan çalıştaya, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri M. Engin Çakmak,  Prof. Dr. Haluk Gerçek, Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu, Doç. Dr. Murat Karacasu, öğretim üyeleri, oda başkanları ve çok sayıda davetli katıldı. 2016-2035 yıllarını kapsayacak olan Ulaşım Ana Planı Revizyonu çalışması Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından 2015 yılının mayıs ayında başlatılıp olup çalışma İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) ile birlikte yürütülmekte. Çalıştayda bir yıldır yürütülen çalışmaların mevcut aşamaları izleyenlere sunuldu.

Çalıştayın moderatörlüğünü yapan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri M. Engin Çakmak açılış konuşmasında,  2003 yılında yürürlüğe giren Ulaşım Ana Planının şehrin büyümesiyle revizyon ihtiyacını doğurduğunu ve bu kapsamda bir çalışma başlattıklarını belirterek, “Buradan çıkacak fikirler raporumuzun çıkmasını sağlayacak. Eskişehir’deki trafik sorunu algısını ortadan kaldırmak istiyoruz Şehir 143 kilometrekareden bir yasa değişikliğiyle 14 bin kilometrekareye çıktı. Bu gerçekle baş etmek gerekiyor. Bunun için çalışmalar başlatıldı. Bu gerçekte hepimizin yarattığı bir trafik sorunu algısı var. Bu algıyı ortadan kaldırmamız gerekiyor. Büyükşehir Belediyesi olarak bu konuda çok kararlıyız.  Eğitim, mühendislik ve yasal düzenlemelerin birlikte olacağı bir programın uygulanması gerekiyor.  Eğitim noktasında ‘Eskişehir Yeni Seyir’ eğitim programı başlattık” dedi.

Proje kapsamında 170 noktada inceleme yapıldığını aktaran Çakmak, “12 bin hanede 35 bin kişi ile anket yapıldı. Eskişehir’in trafik sorunları noktasında bir takım bulgular elde ettiler. Çok önemli raporlar ortaya çıktı. Yasal yaptırımlarla bu konunun desteklenmesi gerekiyor. Eskişehir’de her kurumda herkesin üzerine düşen görevleri yerine getirmediğini görüyoruz. Zaten bireyler olarak kuralları uymayı çok sevmiyoruz” dedi.

Çalıştayda ilk konuşmacı olan EOGÜ Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Murat Karacasu, Ulaştırma Ana Planının Eskişehir için önemli bir kazanç olduğunu ifade ederek, “Tüm kentlerin gerçekleştirmek istediği bir proje, kentimiz için büyük bir kazanç olacaktır. Yerinde ve anlamlı kullanıldığı takdirde Eskişehir ve çevresi için önemli faydalar sağlayacaktır. Eski Eskişehir ile yeni Eskişehir bir değil. Kentin mekânsal, ekonomik ve sosyal yapısında ulaşım ile ilgili temel veriler değişti. Büyükşehir Belediyesinin sınırları il mülki sınırlarına genişledi. Büyükşehir Belediyesinin yetki ve sorumluluk alanı 12 ilçe daha ilave edilerek yaklaşık 8 kat arttı. Belediyenin yükü geçmişe göre arttı” dedi.

TRAMVAY KAPASİTESİ ARTIRILMALI

Tramvayın taşıma kapasitesinin belli olduğunu vurgulayan Karacasu, “ Bununla ilgili önerimiz durakların genişletilmesi ve taşıma kapasitesinin artırılması. ESOGÜ ve Büyükşehir Belediyesi ortak çalışması kapsamında bunların fizibilite çalışması yapılıyor. Otoparklar yetersiz. Ücretli yerlerin artırılması gerekiyor. Özellikle okul bahçelerinde yeraltı otopark uygulaması yapılmalı. Eskişehir halkında şöyle bir alışkanlık var.  Otomobile düşkünlük, alışverişe ve ihtiyaçlarını karşılayacakları yerlerin kapısına kadar otomobille gitmek istiyorlar. Bu büyük bir sorun. Yaya ve bisikletlilere saygı duyulmadığı sürece, en iyi yapılan planlar etkin fayda sağlamayabilir” dedi.

İTÜ Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Haluk Gerçek,  yaptığı sunumda, “Ulaşım sisteminin, planlama alanında yaşayan nüfus ile revize edilen Nazım İmar Planı’nda öngörülen gelişme alanlarına göre çözümlenmesi, Ulaşım sistemi çözümünde; yaya ve bisiklet öncelikli ulaşıma, engelliler ve yaşlılar için her noktaya erişilebilirliğin sağlanmasına önem verilmesi, Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planlaması çerçevesinde, insan odaklı ve çevreye duyarlı bir Ulaşım Ana Planı’nın hazırlanması öncelikli hedeflerimiz” şeklinde konuştu.

OTOMOBİL SAYISI YÜZDE 133 ARTTI

2002 ile 2015 yılları arasında nüfus yüzde 15 oranında artarken toplam araç sayısının yüzde 133 arttığını ifade eden Gerçek, “Bu oran İstanbul, Bursa ve İzmir’den bile daha fazla, Eskişehir’de 2002 yılında 900 bin yolculuk yapılırken bugün 1 milyon 431 bin yolculuk yapılmakta. 13 yılda araç yolculuğu artarken yaya ve bisikletli yolculuk azaldı. Eskişehir’de her iki hanenin birinde otomobil var. Eskişehir’de en çok yolcuyu tramvaylar taşıyor” dedi.

Çalıştayda son olarak konuşan İTÜ Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Ergun Gedizoğlu ise, “Eskişehir’de kavşaklarda ciddi anlamda eksiklikler var. Eskişehir dışında görmediğimiz sorunlarla karşılaştık. Trafik ışıklarının düzenlemesiyle ilgili yeni yazılım satın alındı değiştirilecek. Eskişehir’de merkez bölgelerde trafik tıkanıklıklarının azaltılması için tüm dünyada ve gelişmiş ülkelerde uygulanan yol kenarı parklanmalarının yasaklanması ve ücretlendirilmesi seçeneklerinin uygulanması ve yaygınlaştırılması gerekiyor” şeklinde konuştu.

Toplantı sonunda söz alan Makine Mühendisleri Odası Başkanı Hakan Ünal, Eskişehir Organize Sanayi ve Küçük Sanayi Bölgeleri’nde trafiğin çok yoğun olduğunu, kuzey ve güney olarak gerçek çevre yollarının yapılmasının gerektiğini ve şimdiki çevre yolunun ancak ve ancak bulvar olabileceğini sözlerine ekledi.
big-2176-1-2016-06-23-1466687201

BENZER HABERLER

Yanıtla

Lütfen yorumunuzu yazınız
Adınızı giriniz

En popüler Haberler

Son Yorumlar

Abdullah ŞENER Açık Kent yazıncısı olmak
Abdullah sahlebci Açık Origami ile kağıttan mucizeler
Araç çubuğuna atla