Dijital dönüşüm süreci başlatan Karabük Belediyesi, Elektronik Belge Yönetim Sistemi çalışmalarını tamamladı. Sistemden alınan ilk elektronik evrak Karabük Belediye Başkanı Vergili’ye teslim edildi.
Karabük Belediyesi’nde dijital dönüşüm kapsamında bir süre önce başlatılan Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) çalışmaları tamamlandı. Sistemin tüm birimlerde kullanılması için ilk olarak eğitim çalışması yapılırken, sistem aktif hale getirildi. Karabük Belediyesi sistemi kullanmaya başlarken, elektronik ortamda alınan ilk belge İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Eğitim Danışmanı Kadir Akgül tarafından Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili’ye teslim edildi.
Dijital dönüşüm ile iş süreçleri hızlanacak
Karabük Belediyesi kurumsal ve genel yazışmaları bundan böyle elektronik sistem üzerinden gerçekleştirecek. Karabük ili genelinde başlatılan elektronik belge sistemi ‘pttkep’ üzerinden yürütülüyor. Buna göre, tüm resmi kurum ve kuruluşlar pttkep üzerinden kurumsal yazışmalarını yapabilecek. Bunun için de kurumlara elektronik adres veriliyor. EBYS için kurumdaki tüm sistemler uyumlu hale getiriliyor. Kısa adı SAY-SİS sayısal sistem için veriler tanımlanıyor. Normal posta işlemleri de beraberinde yapılabilecek.
Dijital ortamda hızlı ve güvenli evrak akışı
İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan e-Belediye Bilgi Sistemi projesi ile belediyeler tek merkez üzerinden gerekli entegrasyonu gerçekleştirebilecek. Böylece belediyelerin iş verimliliği artarken, vatandaşlara sunulan hizmetinde kalitesi artmış olacak. Diğer kamu kurumları ile de dijital ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde evrak akışı sağlanacak.