Sosyoekonomik yönden dezavantajlı çocuklara ücretsiz eğitimin verileceği Kültürpark Çocuk Keşif Atölyeleri Merkezi hizmete girdi. Merkezde yılda 4 bin çocuğa bilimsel, sosyal ve kişisel beceriler kazandırılması hedefleniyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından dezavantajlı çocuklara yönelik projelendirilen Kültürpark Çocuk Keşif Atölyeleri Merkezi açıldı. İzmir Kalkınma Ajansı’nın (İZKA) desteklediği merkez, 2. sınıftan 7. sınıfa kadar sosyoekonomik yönden dezavantajlı tüm çocuklara ücretsiz eğitim verecek.
Çocuk Keşif Atölyeleri Merkezi’nde çocukları yeni nesil teknolojilerle buluşturan atölye çalışmaları yapılacak. Merkez aracılığıyla çocukların soru sorma, sorgulama ve araştırma becerilerinin geliştirilmesi hedefleniyor. Merkezin diğer hedefleri arasında çocukların haklarını öğrenmeleri, disiplinler arası bir bakış açısı kazanmaları ve doğayla barışık bireyler olarak yetişmeleri de bulunuyor. Merkezden 2020 yılında en az 4 bin 100 çocuğun faydalanması bekleniyor.
Dezavantajlı çocukların ailelerine eğitim
Kültürpark Çocuk Keşif Atölyeleri Merkezi’nde ebeveynlere yönelik uygulamalar da plan dahilinde. Her ay bir tema üzerinden yapılması düşünülen “Ebeveyn Buluşmaları” kapsamında çocuk gelişimi ve eğitimi konularında ailelere bilgi ve destek verilmesi, çocuk ve aile arasındaki ilişkinin güçlendirilmesi amaçlanıyor. Merkeze kayıtlı olan çocuklar ve ebeveynleri için psikolojik danışmanlık hizmeti de verilecek.
Çocuk atölyeleri için başvurular sürüyor
Kültürpark’ta Celal Atik Spor Salonu’nun yanında bulunan Çocuk Keşif Atölyeleri Merkezi’ne başvurular sürüyor. Merkez ile ilgili detaylı bilgi 293 98 14 numaralı telefondan alınabilir. Merkezde verilecek eğitimlerin içeriği ise şöyle:
Hayaller-Haklar Atölyesi
Çocuk haklarını konu alan Hayaller-Haklar Atölyesi ile çocukların, hak konusunda farkındalık kazanırken, duygularını ifade edebilmeleri, sorun çözme becerilerini geliştirmeleri, inisiyatif alabilmeleri, hayallerine dair duygu ve düşüncelerini tartışabilmeleri amaçlanıyor.
STEM Atölyesi
STEM eğitimi çocukların disiplinler arası bir bakış açısı kazanmasını sağlamak için fen, teknoloji, mühendislik ve matematik gibi dört önemli disiplinin bir araya getirilmesinden oluşan bir öğretim modeli olarak tanımlanıyor.
Robotik Kodlama Atölyesi
Robotik Kodlama eğitimiyle çocukların mekanik bileşenleri, sensörleri ve motorları bir araya getirerek robot yapmayı ve bu robotları çeşitli görevler için kodlayarak programlamayı öğrenmeleri amaçlanıyor.
Doğa Atölyesi
Doğa Atölyesi ile çocukların doğada “dokun-dene-öğren” ilkeleriyle yaşayarak ve keşfederek öğrenmesi sağlanıyor.