İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, beş ilçeyi birleştirecek olan Dudullu-Bostancı Metro Hattı tünellerinin buluşması törenine katıldı.
Dudullu’dan Bostancı istikametine doğru kazı yapan Köstebek diye tabir edilen TBM makineleri ile Kayışdağı’ndan tarafından kazı yaparak Dudullu tarafına gelen TBM makineleri Modoko Metro İstasyonu’nda buluştu. Modoko Metro İstasyonu’nda tünellerin birleşmesi törenine İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal’ın yanı sıra AK Parti İstanbul Milletvekili Hasan Turan, AK Parti İstanbul Milletvekili Osman Boyraz, Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can, metro inşaatının yüklenici firma yetkilileri ile birlikte tünel inşaatının çalışanları katıldı.
Dudullu – Bostancı Arası 17 Dakika
Uysal, “İstanbul’un Kuzey – Güney hatlarından biri olan Dudullu- Bostancı Hattı, 5 ilçeyi ve 4 ayrı metroyu birbirine bağlayan çok önemli bir hat. Hattın tünel kazı çalışmasının yüzde 77’si tamamlandı. 4 TBM ile devam eden kazı çalışmalarının ise Haziran ayı içinde tamamlanmasının planlanıyor” dedi.
Uysal, nisan ayında ray montajına başlanacak, Dudullu-Bostancı Metro Hattının 40 araç dahil 600 milyon euroya mal olacağını ve Dudullu ile Bostancı arasını 17 dakikaya indireceğini anlattı. Uysal, “Parseller yönündeki TBM’ler buraya Modoko İstasyonu’na ulaşmış durumda. Bostancı yönündeki 2 TBM 15 gün içinde kazıyı tamamlayacak inşallah. Haziran ayı içerisinde inşallah kazılar tamamlanmış olacak. Hattın ray montajı ise Nisan ayında başlayacak. Hat açıldığında mesafeler kısalacak, hayatımız kolaylaşacak. Dudullu- Bostancı Seyahat süresi 17 dakika olacak. Modoko’dan Eminönü’ne 28 dakikada, İçerenköy’den Taksim’e 35 dakikada, Kayışdağı’ndan Kadıköy’e 19 dakikada, Parseller Mahallesi’nden Bostancı’ya 21 dakikada, Kayışdağı Bostancı 13 dakika’da ulaşılabilecek” diye konuştu.
En Son Teknolojiyi Kullanıyoruz
“Dudullu-Bostancı Metro Hattı da Üsküdar-Ümraniye gibi son teknoloji ürünü olacak” diyen Uysal, hattın tamamında trenlerin hareketi Tam Otomatik Sürücüsüz gerçekleşeceğini aktardı. Uysal, parklanma, temizlik- depo bakım mahalline gitme, istasyona intikal gibi aktiviteler makinistsiz yapılabileceğini kaydetti. Uysal, İBB Yatırım bütçesinin yüzde 50’ye yakını ulaşım için kullanıldığını ve 2017 yılı sonu itibariyle sadece ulaşıma 14 yılda 54 milyar TL’lik yatırım yapılmış olduğunu dile getirdi. Uysal, “Metroyu şehrimizin dört bir yanına ulaştırıyoruz. Marmaray ve Haliç metro geçişi ile raylı sistemde entegrasyon sağlandı. Dakikalarla yolculuk dönemi başladı. Metro ağımız 160 kilometreye ulaştı. Günde 2 milyon 300 bin kişi metro ile seyahat ediyor. Diğer hatlarımız hizmete girdikçe bu sayı devamlı artıyor. Sayın Cumhurbaşkanımızla geçen yılın sonunda açılışını yaptığımız Üsküdar-Yamanevler hattında günde ortalama 85 bin yolcu taşınıyor. Bu hattın devamı olan Yamanevler-Çekmeköy-Sancaktepe etabını yakında hizmete alacağız. Böylece Anadolu yakası büyük bir metro sistemine daha kavuşmuş olacak” diye konuştu.
İstanbul’da devam eden raylı sistem inşaatının 150 kilometre olduğunun altını çizen Uysal, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak, ihalesini yaptığımız ve yapımı süren metro hattının uzunluğu bu. Ayrıca 117 kilometre, Ulaştırma Bakanlığımızın yaptığı raylı sistem inşaatı var. Bu yatırımlarla yakında İstanbul’da toplam 427 kilometre metro ağına ulaşmış olacağız. Ulaşımda köklü çözüm için belirlediğimiz 1023 kilometre raylı sisteme hedefine hızlı adımlarla yürüyoruz. Mevcut sisteme 600 kilometrelik metro ağını dahil edeceğiz ve bu hedefe çok hızlı bir şekilde ulaşacağız” ifadelerini kullandı.