Antalya’nın Kumluca Belediyesi, tanıtım çalışmaları çerçevesinde logosunu yeniledi. Yeni logoda, deniz, güneş ve tarımı sembolize eden figürler kullanıldı.
Kumluca Belediyesi tarafından hem ilçenin tanıtımını yapacak hem de kurumsal kimliği yenileyecek bir logo tasarımı yapmaya karar verildi. Yeni çalışmada Kumluca Belediyesi’nin mevcut logosunun yanında 2014 seçimleriyle birlikte kapanan Mavikent, Beykonak ve Adrasan belediyelerinin logolarını da içeren; deniz, güneş ve tarımı sembolize eden figürlerin yer aldığı tasarım kullanıldı. Yeni logoyla birlikte tarım, eğitim, turizm, arkeoloji ve tarih konulu alt logolar da yapıldı. Bunun yanında ilçenin tanıtımında kullanılmak üzere ‘Taşı tarih, toprağı altın’ sloganı geliştirildi.
Belediye Meclis’i onayladı
Yeni çalışma önce Kumluca Belediye Başkanı Hüsamettin Çetinkaya ile başkan yardımcıları ve birim müdürlerine tanıtılarak, tek tek görüşleri alındı. Ardından çalışma ocak ayı meclis toplantısında üyelerin onayına sunuldu. Yapılan görüşmelerin ardından çalışma 2 meclis üyesinin çekimser kalmasıyla oy çokluğuyla kabul edildi.
41 mahalleyi kapsayacak
Belediye Başkanı Hüsamettin Çetinkaya, “30 Mart 2014 tarihi itibariyle 6360 sayılı Kanun gereğince 3 beldemiz ilçe belediyesine bağlanmıştır. Bu kapsamda üç belde ve 41 mahalleyi temsil edecek olması dolayısıyla mevcut Kumluca Belediyesi’ne ait logonun değiştirilmesine karar verildi. 41 mahallemizi kapsayacak şekilde yeni logo yaptırdık. Yeni logo üzerinde tartıştık. Belediye meclisinden de onay alındı. Bundan sonra yeni logomuzu kullanacağız” dedi.
“Leyleği kaldırdık”
Çetinkaya, kapanan Mavikent, Beykonak ve Adrasan belediyelerinin logolarında güneş, deniz ve sebze figürleri olduğunu, Kumluca Belediyesinin eski logosunda ise bunların yanında bir de leylek figürü bulunduğunu aktardı. Başkan Çetinkaya, “Artık ilçemize leylekler göç etmez oldu. Yeni logomuzda deniz, güneş, yeşil yani tarım var. Leyleği kaldırdık. Yıllar önce ilçemizde pamuk, susam ve mısır ekilirdi. Son 40 yıldan beri de örtü altı seracılık yapılıyor. Logo üzerinde tarım ürünü ve herhangi bir canlı resmi koyarsak bu zamanla değişebiliyor” diye konuştu.
“Her gören ayrı yorum getirecek”
Yeni logoyu her görenin ayrı bir yorum getirebileceğini anlatan Başkan Çetinkaya, “Yani denizi, tarımı, güneşi gören de olacak. Mesela güneşi portakal veya domates olarak algılayanlar da var. Denizdeki dalga çizgilerini Rhodiapolis Antik Kenti’ndeki tiyatronun basamakları olarak gören de var. Çünkü yeni sloganımız ‘Taşı Tarih Toprağı Altın’. Kumluca olarak dünya ölçeğinde tanıtım istiyoruz. Topyekun yenilenmek istiyoruz. Ana logomuzdan ayrı tarım için, tarih için, kültür için, turizm için ekonomi için alt logolarımız var” ifadelerinde bulundu.